torsdag 21. februar 2008

Bambus, og ønskeliste

Dette er en bambusplante. Den er ikke så vakker, men den er litt spesiell. Det hele begynte da storebror besøkte mormor bare 3 uker gammel. Vi hadde med en liten blomsterbukett, og i buketten var det bl.a. en bambus-gren. Blomstrene i buketten visnet, men bambusen slo rot. Da mormor skulle reise til England, og være der i 1 år, fikk vi bambusen tilbake. Jeg plantet den i en krukke, og den hadde det ganske bra. Men så begynte den å visne... Jeg fikk reddet en bit, som jeg satte i vann, og den slo rot. På bildet ser dere det av bambusen som er i livet i dag. Storebror blir straks 5 år, så planten er på en måte snart 5 år den også. Som sagt så har storebror snart bursdag. Han ønsker seg alt mulig til bursdagen sin. For eksempel; sparkesykkel, edderkopp med to hjul som kan trekkes opp, lego, Donaldblader...
En kveld satte han seg ned og skrev ønskeliste. 12 1/2 sider!

The Bamboo-plant is from a bamboo that we gave our grandma 5 years ago, the first time our oldest son visited her (he was 3 weeks old). It almost died some time back, but I managed to save the top....

The 2nd. photo is a list of all the stuff our oldest son wants for his birthdag (12 1/2 pages long)

6 kommentarer:

eba sa...

Digger den ønskelista! Du får tolke den for oss, så vi vet hva vi skal kjøpe... :D :D *lol*
Minner om en handleliste eldstejenta skrev her forleden :D

Brit. (lille meg) sa...

Så artig med den bambusplanten!
Den er jo eksotisk.
Så artig at storebror skrev ønskeliste! Den blir tatt vare på gjennom bloggen nå. Jeg er helt sikker på at han vet hva som står der!
Takk for hyggelig hilsen hos meg, og ha ei god helg!

Hilsen Bodil F.T. sa...

gøy med den planten som lever og lever. Et av barnebarna mine sa til meg: Du må ikke dø mormor, for du gir meg gaver, og jeg vil ha gaver :) Ser at eldstegutten din også vil ha gaver ;)

Anonym sa...

hehe.. unger er herlige!! 12 1/2 sider er slett ikkje so verst :D

Ha ei fin helg!

Sigurd Olav Silset sa...

Så artig både med bambusplanta og ønskelista:) Her i kveld har 4-åringen fortalt historier og dikta på rim, som jeg har skrevet ned. Utrolig hvor god fantasi de små har når de kommer i gang. Det ble mange sider her også ja...:)

eie sa...

Så artiat at du har greid å få til bambusen.!!Ønskelista til storebror
må du ta godt vare på,Jeg er barnevakt i helga,så i dag har vi holdt på med ,hjemmesidene du har for barna..Det var kjempebra..TAkk skal du ha!!!
Fortsatt god helg.