torsdag 20. mars 2008

Storebror stempler

I bursdagen til storebror hadde vi lapper på godteposene med spindelvev og edderkopper på. Måtte jo stå i stil med edderkoppmuffinsene ;-)
Storebror fann de to stemplene jeg hadde brukt oppe i hobbykroken min, og fann ut at han ville stemple edderkopper. Her er det man trenger til det: Fest stempelet (det er umontert) til en akrylklosse, og ha på stempelsverte:
Trykk hardt mot arket:
Og, vips, så har du et "vakkert" stempelavtrykk:
Big brother has sone som rubberstamping. Beautiful spider :-)

4 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Så spennende! Eplet faller ikke langt fra stammen. Det er sikkert artig for storebror dette.
Kos dere med stemplingen, og ha en god påske videre!

Bibbi sa...

Ser ut som han er godt trent allerede!
Så flink han er...

God påske!

Hulda sa...

Artig! Han er tydeligvis inspirert av mamman. ;)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Takk for hilsen!
Kjekt for ungene å få være med å lage gøye ting til bursdagen. Kjempestas det!
Når det gjelder den høna du spurte om, er det kanskje ikke forståelig om du får det forklart skriftlig, men kan prøve: Jeg klippet et stykke med plastbelegg formet som en flat høne.(Fikk en mal)
Dekket den lagvis på begge sider med hvit ull, rød på toppen og oransje v nebbet. Tovet med grønnsåpe.(1 del gr.såpe/9 deler vann). Deretter: skylle og klippe opp i bunnen. Gulvbelegget ble dradd ut i bunnen og den fikk tørke. Beina ble tovet og lagt på oransje på hver ende til beina. To hull- og dra gjennom (etter den er tørr). Sy igjen og sy på øyne. Finpuss med nålefilting.
Jeg har ikke tovet før, og fikk hjelp og instrukser av en som kunne det! Det gikk veldig greit, og jeg var stolt og fornøyd!
:O)