onsdag 12. mars 2008

Hjelp, vi har ikke brød.....

Har du opplevd det? Nå i kveld har vi ikke brød i huset. Og heller ikke havregryn, som guttene ofte spiser naturell eller som grøt. Hva gjør vi da????

Baker SCONES så klart! Ikke de søte, som jeg har lagt ut oppskrift på tidligere, men grove scones.
2 dl hvetemel
2 dl samalt hvetemel (melblandingen kan du trikse med som du vil...)
1 ss sukker
2 1/2 ts bakepulver
1/4 ts hornsalt
1/2 ts salt
1 ss margarin
1 1/2 - 2 dl melk (eller surmelk) Still stekovnen på 250 grader C.
Bland alt det tørre.
Smuldre i margarinen.
Tilsett melken og bland.
Del deigen i to, og form hver del til en rund kake som du legger på en smurt plate.
Dypp en kniv i melet og trykk et kryss oppå kaka (dette har jeg ikke gjort på de på bildet...).
Prikk med gaffel (obs, dette gjorde jeg heller ikke....).
Stek i 10 - 12 min. på midterste rille.

Gode med all slaks pålegg!

7 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Så spennende! De sconsene har jeg lyst til å prøve.
DU ble den tredje som får en liten gave,- bare for moro skyld.
Du må sende meg adressen din.
Den kan jeg få på e-post:brikve@gmail.com

Takk for de ordene du deler under her!
Klem fra lille meg.

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det der så godt ut altså - kanskje ikke så dumt å bli lens for brød av og til. Det er jo da hjernecellene blir satt i sving ;)

eie sa...

Ikke så domt å gå opp for brød en gang i blant.DIsse var jo gode jeg hKos dere med sconsenear bakt dem .Kan Anbefales...Kos dere med sconsene,kjempe,Gode:)Ha en god dag.

eie sa...

Tror PC.en min skriver det hsn vil han.
Håper dere kan lese det andre innlegget.Ha en god natt nå da jeg må iallefall gå nå

eie sa...

Det var underlige greier man klarte å prestere her du.Håper dette blir bedre?Jeg må prøve denne oppskriften også.Den forige du hadde var veldig god.Min veninne Astrid er så glad i scones
så jeg får sikkert dåble litt tror jeg.God var dem i allefall.
Ha fortsatt en god kveld. Klem fra Eie.

eie sa...

Jeg vil bare Ønske dere en riktig god Påske Nyt den ..
Jeg får 5 stk. på besØk,

Gleder meg.Så det blir sikkert ikke så mye blogging.
Får komme sterkere igjen etter Påske!!!
PÅSKE klem fra Eie...




















påske

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Heisan ønsker deg ei god påske :=)