tirsdag 4. mars 2008

Kort med heklablomster

Nå har jeg fått laget det første kortet med heklablomstrene som jeg bestilte fra Forgjengelige Ting. Jeg synes de er så søte!
Kortet er laget av Bazzill. Har også brukt et mønstra ark, og et eplegrønt ark. Begge stemplene er fra Magnolia, og de er male med distress. Midt i blomsten er det brads. Inni har jeg festet disse små tags'a (ide fra Anita's blogg). De er festet til en grønn knapp.
Og baksiden.
A new card. Here I have used the flowers i ordered from Forgjengelige Ting.

17 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Hilsen Bodil F.T. sa...

Så gøy at blomstene er kommet til nytte!! Nydelig kort du har laget!!

Trude sa...

Heisann, så mange flotte kort du har laget i det siste. Artig med slik,kjøper sjelden kort i butikker jeg, så artig å gi noe helt personlig.Vi høres igjen

liven sa...

Hei:) Så nydelige kort du lager!!!
Dette må være kjekt å få:O)

Nunne sa...

iokSå artig, takk for besøk! Kan sende deg oppskrifta på mail, bare send meg adressa di på min mail gunnlaug.gjersvik@dcpost.no

Klem fra Nunne...

Brit. (lille meg) sa...

Jeg er så imponert over dine kunstverk! De kortene du lager er så flotte!
Takk for besøket på bloggen min.

Hulda sa...

Så vakre kort du lager. Likte spesielt det med fuglen på, det var nydelig. Liker også godt å lage kort, har i disse dager bestilt mye fint materiell fra Papirloftet.

Marie sa...

Så nydelege kort du lagar!

Eg hadde gelantinen i medan eg rørte, så hadde eg i smelta sjokolade. Var litt skuffa over at kjeks/smør-botnen blei veldig hard. Kaka er god, men mektig!!! Konfektkake..!

Her er oppskrifta:
Kle en liten langpanne (18 x 25 cm) med plastfilm. Kjør 250 g av kjeksen til fine smuler i en hurtigmikser. Tilsett smeltet smør og bland det godt sammen. Trykk kjeksblandingen jevnt utover bunnen av langpannen. Sett bunnen til avkjøling i kjøleskapet i minimum 30 minutter.

Bløt gelatinplatene i kaldt vann.

Bland kremost, fløte, sukker og vaniljesukker i en bolle og visp det sammen til en glatt og myk krem. Løs opp gelatinen i litt varmt vann og rør den inn i ostekremen sammen med smeltet hvit sjokolade. Grovhakk resten av kjeksen og vend den inn i ostekremen. Hell det hele over kjeksbunnen og la kaken stå i kjøleskapet natten over.

Pynt med smeltet mørk sjokolade før servering.

eie sa...

Ja her var det kommet mye fint, siden sist jeg var inne, må få si du er flink.Morro å se det du laget til meg også.Takk for kommentar hos meg også.

Noralill sa...

Så flink du er til å lage kort! Synes det var lurt å bruke hekleblomar...Ha ein fin dag..

♥ H@rmoni ♥ sa...

Kjempefint kort!
God helg! :O)

Marie sa...

Så kjekt at kaka blei god! Gratulerer til 5-åringen!

God helg :)

Anonym sa...

Veldig fint kort, som vanlig:)
Artig å kunne bruke heklablomster som dekor.. Det var her en dag at ej skulle lære mej å hekle slike.. Og kort sagt: Det gjekk ikkje.. hehe..
Men når det gjelder motivet på kortet mitt, so e det egentli ett stempel, men ej printa ut bildet av motivet på ein stempel-nettbutikk.. Kanskje ikkje heilt ærlig, men alle stempla mine e heime, og eg følte virkelig for å lage kort akkurat den dagen.. hehe.. Man tager hva man haver/finner.. :)
Ha ei fin helg!!!

Anonym sa...

Ehm.. ej meinte at ej printa ut motivet av stempelet FRÅ en stempel-nettbutikk.. Litt skriveleif blei det der ja.. hehe..

Inger Marie sa...

Så skjønt Magnolia kort :)
Og det kortet under med fuglen var nyydelig

Ha en fin søndag!!

God klem

eba sa...

nydelige kort!
Nå skal vi i 60års dag, og jeg har laget et kort :D

Bibbi sa...

Kjempefine kort du har laget!!

Det blei så flott med den hekla blomsten.....

Ha en super uke!