tirsdag 25. mars 2008

The happy housewife...

Er ikke dette et festlig bilde! En ekte super-husmor! Jeg er husmor, og hjemmeværende, så disse aktivitetene gjør jeg stadig vekk... Men må nok øve litt mer på det strålende smilet som damen på bildene har. Jeg har god grunn til å smile, for det er virkelig en velsignelse å få være hjemme med barna. Og å bo i et fint hus, med vaskemaskin, oppvaskmaskin, komfyr, innlagt vann, strøm, varme i golvene, og å ha overflod av mat og klær. Og ikke minst leve i et land i fred.
La oss:
"Tell velsignelsene Gud deg gir,
du skal se hvor du velsignet blir
Tell dem sammen,
både smått og stort
og det vil forundre deg
hva Gud har gjort.
(Johnson Oatman jr. 1897)

9 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Ja, hjemme bra! Du har så rett!
Vi har så mye å være takknemlige for! Og så tar vi det så ofte bare som en selvfølge.Det er det slett ikke. Det er så mange som ikke har det så godt som oss.
Ønsker deg en fin dag, med Guds velsignelse!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Den dama minte meg veldig om reklamen fra mine unge år. RArt å tenke på at det er ikke så mange år vi har hatt alle disse gode hjelpemidlene, Vi tar det som en selvfølge nå, og glemmer å være takknemlig for dem.

mali-mo sa...

Likte de bildene jeg, hehe. Spøker ofte med det her i heimen, at jeg er 50-tallskone som er hjemme på halvt side jeg kun jobber halv stilling for tiden, men hva er mannen min da, han må jo være litt 50 talls-kone han også, for han er jo også hjemme i 50%....

Kathrine sa...

Å,for et innlegg!Kjempeflott at du deler dette med oss!Vi må virkelig telle velsignelsene, og takke selv når de huslige oppgavene blir veldig mange. Det er virkelig en velsignelse å få være hjemme med barna! Takk Gud!Ha en nydelig dag i det like nydelige været...

h.espe sa...

Stikker bare innom deg for å ønske deg en deg en flott helg!!

Klem fra Hildegunn :O)

eie sa...

Takk for påminnelsen om å takke og telle alle velsignelsene våre,vi har så lett for å glemme det.
Her har vi sol å fine dager ,litt kalt men det hører vel med.
Hadde besøk i Påska så det ble ikke så mye blogging,men nå er man i gang igjen.Håper alt er bra med dere?Ønsker en god kveld!!!
KLem fra Eie...

Bibbi sa...

Sant så sant, hverdagen reflekterer man ikke så mye over....

Så stilig lue du har laget!

Ha en fin helg...

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Ett fin innlegg.
Ja vi har mye å være takknemmelig for
og ikke minst å sette pris på di små ting i hverdagen.
Ta seg tid å bare nyte det å være hjemme med barna det gjorde jeg nå mine var små å det er jeg glad for.
Ha en fin dag og klem til deg.

banglamarie sa...

Flott sitat og herlige bilder :)