fredag 9. januar 2009

Eg fann ein skatt !!!

Husker de etterlysninga mi 28 nov. 2008?
Eg ville så gjerne ha tak i ein "Egermaier's Barne Bibel" på norsk.
Eg fekk dessverre ingen hjelp via internett...

Som mange av dykk veit, så driv vi å pakkar for å flytte. Det er bra å få kikke igjennom det man har. Ein del blir kasta, ein del gitt vekk, og mykje pakka. I går var eg innom ein bruktbutikk for å sjå om dei ville ta imot litt varer. Eg fekk levert ganske mykje! Gutane, som var med, ville kjøpe brukte Donald blad. Så eg og kikka meg litt om. Og gjett kva eg fann????
Oppe på ei hylle, høgt oppe, blandt massevis av bøker såg eg noko lyseblått!
Det var Bibelen de ser på bildet under:
Gjett om eg vart GLAD!
Det var som å finne ein dyrebar skatt! Og da vi skulle betale skulle dei ikkje ha meir enn 20,- kroner for den! Eg sa at den er no verdt 1000,-

Vil vise fram nokre fleire av dei flotte bilda i Barne Bibelen.
Kong David sitt møte med Mefiboset, Jonathan sin son som var lam.
Jesus og barna:
Den gode Hyrde som leiter etter det bortkomne lammet:
Kvinnene ved den tomme grava - Han er ikkje her, Han har stått opp!
God helg vidare til dykk alle.

7 kommentarer:

eba sa...

Å, så fantastisk flott!!! Og for en god pris! Ja, den ser ut til å være pent brukt også. Du har vært skikkelig heldig, altså! Ja, den som leter skal finne, som de sier bl.a. på Fretex :) hehe. Gratulerer med fangsten!

Fjordheim sa...

Så flott da at du fant den siden dere så gjerne ville ha den. Syns de gamle bøkene ofte har mye finere tegninger enn de nye.
Ønsker deg en god lørdag :)

Brit. (lille meg) sa...

Så flott! Der var du heldig, gjorde et skikkelig kupp! Bare 20 kr.,- det er jo fått, det!
Spennende med bruktbutikk.
Lykke til med pakking og flytting!

fru v sa...

Så fantastisk flott bok da!!! Nydelige bilder, sånn en skulle jeg også gjerne hatt. Syns at bildene i dagens barnebibler er så som så, noen er fine altså. Men denne var jo utrolig flott. Så bra at du la igjen kommentar på bloggen min slik at jeg fant deg. Jeg har jo hukommelse som en gullfisk... Nå kan jeg kose meg med enda en fin blogg...
ha en strålende helg...
snakkes

Malys krok sa...

Hei! Tror ikke jeg har vært inne her før, men har jo skjønt at hvem du er datter til. Jeg og synes du var kjempeheldig som fant denne bibelen. Jeg vet at det er en flott bok, både i bilder og ord. Vet det, fordi jeg selv har lest mye i akkurat den samme, da mine barn var små. Den yngste her fikk den i dåpsgave av sin gudmor og tante. Er så godt å kunne gi "det beste" til barna sine. Jeg blir så glad inni meg når jeg leser sånne ord som hos deg her. At du fant en skatt. For Guds ord ER virkelig en skatt for både ung og gammel.

Har og sett mye fint hos deg ellers, to kjekke gutter også. Vil gjerne komme igjen hit!

Hilsen fra Margit.

Haust sa...

Å, så flott! Den låg der nok og venta på deg!:)

Fortsatt god helg!

Hilsen Bodil F.T. sa...

"Halleluja!!!" Måtte bare si det, for jeg har kikket etter denne boka i alle bruktbutikker jeg har vært innom, men aldri funnet den! Dette var virkelig en skatt!!