onsdag 30. april 2008

En merkedag for storebror!

På loppemarkedet vi besøkte på lørdag, kjøpte vi denne gamle BMX sykkelen for 30,- kroner. Storebror var stolt over å få sykkel uten støttehjul. I går fikk vi luft i dekkene, så i dag var det bare å begynne å øve.
Han var utrolig flink, og tok dette fort. Han følte han hadde litt kontroll, og sa jeg kunne slippe taket. Jeg slapp, og han syklet i vei. Jeg ropte "brems", da han nærmet seg naboens plen. Men han var nok for opptatt med å trø, for turen endte BOMS, rett i naboens tre...
Det gikk bra, og han ville sykle mere. Nå konsentrerte vi oss om å lære å stoppe! Det er viktig det!!!Da pappa kom hjem, fortalte han stolt at han hadde lært å sykle! Så de tok seg noen turer frem og tilbake utenfor huset. Flott at jeg og pappaen fikk trimme vi også - hehe.
Nå har lillebror arvet den gamle støttehjulsykkelen. Vi fikk senket setet litt. Han var litt skeptisk, og ville heller sykle på trehjulsykkelen. Vi får ta denne når han er klar.
Her prøver lillebror tekoppen som jeg kjøpte på bruktbutikken på lørdag. Det er en IKEA kopp. Stor og god - rommer masse deilig te!
I går kom min kjære mann hjem med roser til meg! Nydelige er de!!! Our oldest boy learnt to rid a bike today. He is so proud! (and so are his mum and dad)!

6 kommentarer:

h.espe sa...

Kan tenke meg at storebror er stolt ja... Ufattelig at du bare betalte 30,- for sykkelen!! Av og til lurer jeg virkelig på hvorfor vi ikke bare dropper de vanlige butikkene jeg - du får jo ALT på loppemarkedene...

Nydelig kort du viste i forrige innlegg. Og, ja - jeg så forskjellen... Man blir litt detaljfreak når man holder på med slikt....

Ønsker deg en fortsatt flott 1. mai!! Selv holder jeg på å forberede 3 retters til venninnemiddag i ettermiddag. Blir kooos!!

Klem fra meg :o)

Fjordheim sa...

Heldige du som har fått så flotte roser.
Ja det er en merkedag når en lærer å sykle. Og så virker det som de tar det så utrolig lett når de er så unge. Men det er kanskje fordi de nå har sykkel som er passe stor mens vi før måtte bruke sykler som var alt for store for oss. Godt noe er forandret til det bedre,
Noen knall og fall vil det nok bli fremover. Men det hører med.
Ikke værst at mor og far også fikk litt ekstra trim. Ha en riktig god sykkelhelg.

Fjordheim sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
eba sa...

Så mye gøy dere har hatt! Ja, det er stort for de små å mestre sykkelen! Det blir nok ny sykkel på eldstemann her i huset i sommer også.
Så heldig du er som får roser!!! :D Nydelige var de! Ha en deilig helg i det fine været!
*klemz*

Kirsten Aune sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kirsten Aune sa...

Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min!

Det åpner seg definitivt en ny verden, når man får kastet støttehjulene. Og det er utrolig hvor fort ungene lærer dette... Vi har også ei frøken som nå skal kaste støttehjulene nå... "Dessverre" har vi ikke asfalt rett utenfor døra (bare masse singel), så det må med andre ord "planlegges" litt...

Så nydelige roser du har fått! Det lyser opp hverdagen!

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem fra Kirsten