søndag 16. november 2008

Farsdags "kort", julepakke-innpakking, gamledager...

Fordi vi hadde 4års-familieselskap på farsdagen, hadde jeg ikke fått ferdig noe til (far)far og (mor)far. Farfar har fått sin Toffifee-eske nå, så her kommer den på bloggen:Den var ikke så avansert, men jeg synes den ble fin (om jeg skal se deg selv). Har brukt to pyntepapir, ett stempel, et klistermerke og en "sløyfe" av papirbånd. Likte dette stemningsfulle motivet av karer på fisketur.
Har begynt å pakke inn julegaver. Først og fremst pga. at søsteren min, som bor et stykke unna, kommer med mann og barn. Så da kan de ta med seg pakkene sine hjem... Jeg og guttene laget like hjerter en dag - blomsterstreng med små glassperler på. Fine til å pynte på pakkene med. En liten til- fra- lapp.
Festet på pakken... Er ikke rosa også en julefarge? Slik ble denne pakkelappen.
Pyntet med litt glitterlim også - det skal jo glitre litt i julen. Og et rosa hjerte.
I går var min mann og jeg i 50års feiring. De som ville kunne kle seg i klær fra gamledager. Jeg gjorde et forsøk - selv om klærne ikke er sååååå gamle, så ble stilen litt som i gamledager... (I følge guttene våre så er gamledager da jeg var liten...). Den høyhalsede blusen er faktisk helt ny... Nålen har jeg fått fra en tante - tror det er gammel. (ikke så lett å se kostymen når alt er svart...)
Ønsker alle som kikker innom en god uke!
PS. Om noen ønsker å kjøpe slike hjerter, kan jeg lage og sende for kr. 15,- pr stk.
Ta kontakt på : Hjemme.bra@gmail.com
Eller skriv bestillingen i kommentar.
Har perler i Trukis, rosa, lys grønn, og litt i klar og mørkeblå.

7 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Kjempefin Toffifee-eske! Og så har du dekorert julegavene så flott også! Du er så kreativ!
Artig med hjemmelaget.
Ha en god uke, du også!

Ingunn LGF sa...

Kjempeflotte pakker, likte spesielt Toffifee esken til farfar.

Ha en flott uke, klem fra Ingunn

Hilsen Bodil F.T. sa...

Flotte pakker, lapper og gamle jakker :) :)

Blåbærpai sa...

Kor flink du er! Toffee øskja var fin!
Ei utfordring til deg på bloggen min!
God veke!

eba sa...

Back to the 1800's! :D Stili du e!

Hilde C. sa...

Du lager jammen mange fine kort. Toffe-eska ble virkelig flott med det stempelet av fiskerne, veldig stemningsfullt som du selv skriver :-)

Fjordheim sa...

Ja du lager stadig flotte kort og esker. Hvordan fikk du til det fiskermotivert?
Koselig med hjemmelagede pakkelapper og så hjerer på pakkene i tillegg. Veldig koselig.
Ha en flott kveld :)