tirsdag 30. juni 2009

Tur til ERKNE

Når man har gått til innkjøp av båt, må man bruke den litt også. Laurdag gjekk vi ombord, og hadde med oss dyner, puter, badeklede og mat...Det var deilig og varmt.Vi satte kursen utover havet, mot Erkne! Denne øya ser vi frå kjøkkenvinduet hos mamma og pappa. Eg har berre vore på land der ein gong før - i 1998. Mamma og pappa hadde vore ute i "Italia" og fiska - det er utanfor Erkne. Så vi møttes der ute i havet.
Dei hadde fått bra med fisk. Og ein kjempe til slutt!Vi la til ved ei bøye, og dei kom ombord til oss. Vi kokte nyfiska torsk i byssa. Åt fisk og drakk kaffi. Heiv gummibåten på sjøen. Eg og Mr.6år rodde inn til land.
Etterpå tok min kjære med seg begge gutane. Dei gjekk heilt opp til fyret på toppen av øya.Vi vart vitner til eit nytt fenomen! Måsane har begynt å flyge i V !!!!!
Så for mamma og pappa inn til Vigra, medan vi satte kursen nordover mot Finnøya!

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Det er nok ikke mye som er bedre enn å være på sjøen en flott sommerdag.
Herlige bilder,
Ønsker deg en riktig god sommer :)

eba sa...

Øyhopping ;)
Flotte bilder!
Men eg lurer på kor stor effekt den nedover-v'en har for måsane når dei flyg hehe

Hilsen Bodil F.T. sa...

Ja vi hadde en flott dag der du ;) Og dokker kosa dokk på finnøya, forsto jeg!! Nydelig på havet den dagen!

eie sa...

Såååå deilig det ser ut som dere har det,Herlig for ungene,de får oppleve mye,og bra er jo det.Ser de har vester på seg å det er bra.))
Har nesten ikke blogget i sommer jeg.
Facebook tar også mye av tiden,men litt morro er det jo...Ønsker dere en fin sommer videre.Klem fra Eie.