mandag 25. februar 2008

Rund vev

Storerbror har fått prøvd seg på en rundvev. Vi klipte ut en runding i papp. Klipte 11 hakk i den, og tredde på den mørkerøde tråden. Så var det bare å begynne å veve/sy. Over, under, over, under, over, under.... Han var tolmodig en stund, og syntes dette var spennende, men så ble den overlevert til mamma. "kan du gjøre litt nå?"

Her kan man bruke så mange farger man vil. Den er ikke ferdig ennå - kanskje den blir det, og da får vi se om det blir til noe. Kanskje en skilpadde???


14 kommentarer:

Marie sa...

Så flink storebror er!

Amaryllis innlegget er vakkert, både bilete og tekst! Ord til ettertanke...

Ha ein finfin tirsdag :)

Anonym sa...

Oi, det var en ny variant på vev-fronten. Men ej må bare spørre; gjenge det an å "belegge" trådane på nokon slags måte? slik som på en "vanli" vev?.. for da trur ej at et stjele den ideen og lagra den i idèbanken min :D

Have a nice day!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Heia storebror!! Snart er skillpaddeskallet ferdig!!! Stilig!!

Anonym sa...

ahh.. skjøna. Ej veit ikkje heilt ka ej meinte sjøl, men når du veve så må du vel kanskje belegge trådane på en eller anna måte?.. Dei trådane du veve rundt på en måte.?.. hehe.. nei, no ana'kje ej ka ej snakka om.. *håper du viser bilde av det endlige resultatet* :D

Brit. (lille meg) sa...

Spennende! Du er så kreativ!
Dette er sikkert artig å holde på med, iallfall når storebror får se at det blir noe av det.
Kos dere. og ha en fin dag!

Anonym sa...

hehe.. ja, det va vel det ej meinte:)

banglamarie sa...

Genialt!! Dette skal jeg virkelig lage til til min pitleguri :) Takk for ideen!

eie sa...

Dette så morro ut",
Storebror er flink han.Vi får prøve dette når mine kommer på besøk nestegang..Kansje til påske!!!Ha en god natt.

eie sa...

Satte pengene på kontoen din i dag.
Tenkte ikke på portoen.Du får regne deg litt mere neste gang.Ha fortsatt en god dag.

eie sa...

Hei der!
Kortet kom i dag,takk skal du ha.Det var kjempefint,så dette tror jeg hun blir glad for.En god kveld ønskes...

eba sa...

Å, du er så kreativ med barna! Dette er jo en aktivitet vi kan gjøre med barna her i "langtvekkistan" også! :) Dette er første gang jeg har klart å komme meg inn på en blogg herifra. Glad jeg fikk det til, for i går gikk det ikke. Tror forbindelsen vår er litt for sein...

eie sa...

Vill bare ønske en god helg...

Fikk en hilsen fra Eba i dag .Det var koselig synes jeg!!!

hjemme bra sa...

Så gøy EbA kom seg inn på bloggen! Takk for hilsenen!

Anonym sa...

Så spennende!
Dette må sjekkes ut.
Du nevnte en skilpadde. Hvordan ble den til slutt?